Sentralt og urbant på toppen av Nydalen

Unik fleksibilitet, fantastisk personalrestaurant, ett minutts gange til bussen, gode parkeringsmuligheter og direkte påkjøring til ring 3. De nyoppussede kontorlokalene i Maridalsveien 323 ligger i rolige, grønne omgivelser – bare få minutters gange fra Nydalen. Dette er lokaler du bare må oppleve!

Skreddersøm
Serine Westerlund og kollegaen Joachim Tåje jobber i selskapet Loyalty som driver med kundeservice, møtebooking og salg. Selskapet med 250 ansatte, flyttet inn i M323 i mai og har allerede bodd seg godt inn.
– Jeg hadde ganske store forventninger til å flytte inn i Maridalsveien 323, sier Westerlund. Selve bygget er jo først og fremst veldig moderne og fint. Alt er nytt – fra interiør og møbler, til toalettfasiliteter. Det er så åpent og romslig miljø her, og man kan være sosial og møte de andre som jobber i bygget.

Leder for retail-avdelingen i Malling, Lars Simen Paulgaard, skjønner godt at det er lett å trives i disse lokalene.
– I M323 får du den litt «landlige» følelsen, samtidig som du føler du er midt i byen. Alle fellesarealene er nyoppussede, det er lyst inne, grønt utenfor og det ligger nærme Nydalen. De store etasjeplanene gjør det mulig for alle typer bedrifter å skreddersy sine egne lokaler, og er ideelle for bedrifter som trenger god plass og har mange mennesker på jobb samtidig.

Kollektivtilbudet er i tillegg svært godt, med bussholdeplass rett utenfor, samt tog- og t-baneforbindelse. I den store parkeringskjelleren er det ladepunkter, og det er gode lagermuligheter i bygget. Alt kan tilpasses de som flytter inn, enten det er rene kontorer, bilavhengige virksomheter, kundesenter eller bedrifter som trenger showroom.

Fleksibilitet = trivsel
Alle fellesområdene er helt nyoppussede, og har fått en god og varm atmosfære, med myke farger, grønne planter og behagelig belysning. Paulgaard forteller at de har vært opptatt av å skape uformelle, fleksible møteplasser som de ansatte kan bruke slik de selv ønsker.

– I dag ønsker mange å kunne styre selv hvor de vil jobbe, og vil gjerne ha den litt urbane kvaliteten på arbeidsplassen sin. Mange synes det kan være like greit å sitte på kafé å jobbe, enn å sitte på kontoret. Jeg tror mange i M323 setter pris på å kunne ta med seg PC-en og en kaffe ned i fellesarealene, og kjenne på den valgfriheten, sier han.

Dette kan Westerlund bekrefte. Hun tror at den dynamiske utformingen bidrar til at mange trives bedre på jobb.
– Vi har mange forskjellige soner i bygget – både internt hos oss og i fellesarealene. Det er deilig å ha muligheten til å bevege seg og variere hvor man har lyst til å sitte, ut fra hva slags type oppgave man har. Skal jeg ha uformelle samtaler med kollegaer, tar jeg de gjerne nede i resepsjonsområdet eller i den sosiale sonen vi har ved kjøkkenet hos oss. Mange bruker også personalrestauranten. Også her er det inndelt i ulike soner som innbyr til å bruke området til møter og annen samhandling, og ikke bare til å spise lunsj. I samme etasje er det også auditorium og større møterom. Disse er utstyrt med AV-utstyr som gjør det mulig å ha presentasjoner, fagsamlinger og seminarer.

Tåje forteller at han og kollegaene bruker dette tilbudet mye. De store møterommene brukes til utdanning, kursing og faglige oppstarter, mens de mindre er fine til interne møter og kunnskapsdeling. Er det snakk om mer avslappede møter eller samtaler, bruker teamet til Tåje ofte resepsjonsområdet. Innimellom går teamet også ut for å trekke frisk luft. Det er mange fine steder å sitte rundt bygget.

Alt du trenger i Nydalen
Også teamet til Westerlund setter pris på den unike beliggenheten.
– ­Bygget ligger i nærhet til marka, og vi benytter faktisk sjansen til å gå en tur i pausen iblant. Vi har også hatt sosiale samlinger i Nydalen etter jobb.

M323 ligger helt opptil Nordmarka, og tar du trappen foran bygget tar det bare seks minutter å gå til Nydalen. Over 30 000 mennesker bor, jobber og studerer i dette yrende området. Her har du alt du trenger – treningstilbud, frisør, restauranter, barer, kafeer og butikker. Typiske hverdagslige ting det er praktisk å få gjort før-, i- eller etter arbeidstiden, sier Paulgaard. Nydalen har også egen badeplass, hotell og Norges største kinosenter.
– Å ha et godt tilbud i nærheten av arbeidsplassen har blitt viktigere for folk. Vi ser at flere og flere bedrifter ønsker å trekke innover til byen igjen, og de sentrumsnære arbeidsplassene har blitt mer attraktive de siste årene. Samtidig er mange fortsatt avhengige av bil, enten det er for å komme seg til og fra arbeidsplassen, eller at de bruker bilen i jobben.

Kort reisevei
En av dem som bruker bilen til jobb er Westerlund. Hun har parkeringsavtale i bygget, og kjører fra leiligheten på Kværner til kontoret hver dag. Det store parkeringstilbudet i M323, og påkjøring til Ring 3 rett rundt svingen, gjør det enkelt å komme seg både øst og vest i byen.

Tåje har jobbet i M323 siden i sommer, og forteller at han ble overrasket over hvor tilgjengelig det ligger.
– Da jeg fikk vite at jeg skulle jobbe i Nydalen, tenkte jeg først «Oi, tar det ikke veldig lang tid å komme seg dit?». Men i realiteten er det kjempeenkelt med bussen som stopper rett utenfor. Man kan også ta T-banen til Nydalen eller Tåsen. Jeg bor på Solli, hvor jeg hopper på bussen og bytter på Alexander Kiellands Plass.

Buss 54 og 51 stopper rett utenfor bygget, og har avganger hvert tiende minutt. Buss 23 stopper på Nydalen Stasjon. Gjøvikbanen stopper også på Nydalen togstasjon, og det er T-baneforbindelse til hele byen. Foretrekker du å sykle, er det godt med sykkelparkering utenfor bygget. Et par dager i uken jogger Tåje hjem fra jobb. For han er det i underkant av seks kilometer – perfekt for å få inn en liten treningsøkt i en hektisk hverdag, mener han.

Kvalitet i personalrestauranten
Et godt mattilbud på jobb har også blitt veldig viktig for folk, ifølge Paulgaard. Å ha en god lunsj å se frem til, kan faktisk være grunnen til at man velger å dra på kontoret, i stedet for å jobbe hjemmefra. Vi ønsker å innfri leietakernes forventninger til ren, sunn og god mat på arbeidsplassen – dette er det kantinedriver Evat som står for i M323. Selskapet er opptatt av å bidra til mindre matsvinn og benytter kvalitetsråvarer fra lokale, norske produsenter og leverandører.
– Kantinen har utrolig god mat. I tillegg er maten sunn. Jeg tenkte først at jeg heller skulle ta med mat hjemmefra, men jeg gikk fort over til å spise i kantina hver dag. Det er veldig enkelt å benytte tilbudet gjennom en app, sier Tåje.

I Maridalsveien 323 får bedriften din fleksibilitet i alle ledd – 100% tilpassede lokaler, personalrestaurant, god offentlig kommunikasjon og tilgjengelighet, stort parkeringstilbud og en unik beliggenhet mellom naturen og byen. Velkommen!

Skreddersyr matkonsept i Maridalsveien 323

– I en tid hvor fleksibilitet og medvirkning spiller en viktig rolle for kundene våre, er det viktig å ha en samarbeidspartner som kan være med og forme denne reisen for oss, sier eiendomssjef Mette Hammer Nordtvedt i Selvaag Eiendom.

Facility management-selskapet Evat får ansvaret for kantinedriften i Maridalsveien 323. Evat skal levere både personalrestaurant og kaffebar i det nyrestaurerte bygget, og skreddersyr et matkonsept som kan tilby leietakerne mat og drikke gjennom hele arbeidshverdagen.

–  Nå som bygget er rehabilitert og i ferd med å fylles opp, var det viktig å få på plass en kantinedriver. Etter en grundig prosess med flere tilbydere, falt valget på Evat. Vi ønsker å tenke litt utenfor boksen for å møte forventningene til leietakerne i M323, og vi tror at Evats profil vil passe oss godt. De er en fremadstormende FM-leverandør, som evner å tenke nytt og annerledes. De er sultne på å vise seg frem, og ser behovet for å være noe mer enn en personalrestaurant, sier Mette Hammer Nordtvedt, eiendomssjef i Selvaag Eiendom.

Omtrent halve bygget er nå utleid, og i løpet av våren flytter flere nye leietakere inn i Maridalsveien 323. For å tilpasse seg et stadig økende antall gjester, er planen å oppskalere serveringstilbudet gradvis frem mot sommeren.
– Vi begynner med en digital løsning hvor leietakerne bestiller lunsj og får det levert, men allerede fra 1. mars er det såpass mange leietakere i bygget at en fast kokk vil være på plass. Fra mai vil vi tilby et fullverdig konsept fra et team på fem – én kjøkkensjef og fire kokker. I en tid hvor fleksibilitet og medvirkning spiller en viktig rolle for kundene våre, er det viktig å ha en samarbeidspartner som kan være med og forme denne reisen for oss, forteller Nordtvedt.

 

Ønsker å tilby bedre servicetjenester
Salg- og markedsdirektør og partner Stian Løken Blom i Evat håper å kunne bidra til å gjøre Maridalsveien 323 til et enda mer attraktivt bygg for brukerne, og ser frem til å utvikle konseptet etter hvert som leietakerne flytter inn.
– Vi er veldig begeistret for at en attraktiv gårdeier som Selvaag Eiendom har sett oss i Evat og valgt å samarbeide med oss. Vi opplever at mange av de gårdeierne vi er i dialog med ønsker å tilby enda bedre og flere servicetjenester for kundene sine, og ser at mat og drikke er viktig del av dette i dagens marked, sier Blom.

– Vi er svært opptatte av at dette skal være leietakernes restaurant, og gleder oss til å utvikle konseptet etter hvert som flere flytter inn. Vår konseptsjef Gilles Carabin har erfaring fra alt fra Michelin-restauranter til bilverksted-kantine, og har skreddersydd et konsept som vi tror skal matche både leietakerne og gårdeiers ønsker godt, legger han til.

Evats matfilosofi baserer seg på kortreiste varer i sesong. Selskapet benytter seg av lokale leverandører og norske produsenter så langt det er mulig, og setter sammen smaksrike menyer ut ifra hvilke råvarer som til enhver tid er tilgjengelige.

Det er regionssjef Christine Lundin som vil få det overordnede ansvaret i Evat for samarbeidet med Selvaag Eiendom. Lundin har jobbet både på gårdeiersiden og leverandørsiden, og har mer enn 20 års erfaring.
– I tillegg blir våre viktigste kolleger i dette samarbeidet kokketeamet som skal jobbe i Maridalsveien. Vi er veldig heldige som har fått på plass et så sterkt lag med kjøkkensjefen i spissen, og vi håper og tror at de vil glede både gjester og gårdeier med å levere på høyeste nivå, sier Blom.

Salg- og kundeserviceselskapet Loyalty sikrer seg 2.200 kvadratmeter hos Selvaag Eiendom i Nydalen

Selvaag Eiendoms kontoreiendom i Maridalsveien 323 fortsetter å tiltrekke seg spennende leietakere. Tidligere har skoprodusenten Gaitline og telekom-selskapet BraCom meldt flytting til det nyrehabiliterte bygget på toppen av Nydalen. I mai flytter også salg- og kundeserviceselskapet Loyalty inn, og deres 250 ansatte får til sammen 2.200 kvadratmeter boltreplass i byggets andre og tredje etasje

– Det å kunne samle Oslo-kontoret under samme tak i M323 har vært svært etterlengtet. Lokalene i Nydalen passer oss perfekt, da det ikke er langt unna våre nåværende lokaler på Sagene. Det er veldig sentralt med Ring 3 så tett på, og gode kollektivmuligheter i nærheten. Vi gleder oss til å flytte inn i det som er blitt et virkelig flott, rehabilitert bygg. At Selvaag Eiendom har vært svært imøtekommende og løsningsorienterte har også gjort denne prosessen meget behagelig, sier Christian Habbestad, daglig leder i Loyalty Customer Service.

Viktig for leietakermiksen
Loyalty startet som en liten gründerbedrift i 2011, og er i dag en ledende, nordisk salg- og kundeserviceaktør i stadig vekst. Eiendomssjef Mette Hammer Nordtvedt i Selvaag Eiendom er godt fornøyd med å kunne ønske selskapet velkommen til deres nye storstue.
– Vi synes det er veldig hyggelig at Loyalty velger seg til M323. Vi tror at de vil bidra til å gjøre dette til et mer levende bygg, og bli en viktig del av leietakermiksen. Loyalty sin profil er akkurat hva vi ønsket oss i dette flerbrukerbygget, sier Nordtvedt.

Med denne nysigneringen er allerede 48 prosent av bygget utleid. Selvaag Eiendom merker en økende interesse for eiendommen, og har flere prosesser gående om de ledige kvadratmeterne.
– Vi ser at strategien vi har satt for bygget begynner å materialisere seg, og vi gleder oss over at vi stadig får på plass leietakere vi ønsker oss, sier Nordtvedt.

Telekom-selskapet BraCom og skoprodusenten Gaitline signerer med Selvaag Eiendom på toppen av Nydalen.

Etter omfattende oppgraderinger av eiendommen, har Selvaag Eiendom signert med to nye leietakere i Maridalsveien 323 – skoprodusenten Gaitline og telekomselskapet BraCom.

Førstnevnte flytter inn allerede i november, mens BraCom følger etter i mars 2023. – Vi synes det er et kvalitetsstempel at to velrennomerte aktører som BraCom og Gaitline velger seg til Maridalsveien 323, og vi gleder oss til å ønske dem velkommen, sier eiendomssjef Mette Hammer Nordtvedt i Selvaag Eiendom.

På hjemmebane
For Gaitline ble Nydalen et naturlig valg da selskapet skulle finne nye lokaler. Skoprodusenten har nemlig lange tradisjoner i området.
– Gaitline ble gründet i kjelleren til Håvard Engell på Kjelsås i 2013, og vi har også tidligere hatt lokaler i området og trives godt her. For oss er dette perfekt beliggenhet, både fordi det er kort vei til marka og omgivelsene man stammer fra, men også fordi man har Nydalen sentrum med kaféer, restauranter, butikker og kollektivtransport i umiddelbar nærhet, sier Petter Nordbø, CCO i Gaitline.
– Vi har fått veldig god og tett oppfølgning av Selvaag Eiendom så langt, og gleder oss til å flytte inn. Vi ser spesielt frem til personalrestauranten og de flotte fellesområdene, for det har vi ikke i dag, legger Nordbø til.

Populær beliggenhet
Bygget på toppen av Nydalen, som tidligere var et enbrukerbygg, har vært gjennom omfattende oppgraderinger med blant annet nye fellesarealer, personalrestaurant og garderober. Resultatet er et fleksibelt bygg, hvor leietakerne har rom for å vokse. – Det er et flott, nyoppusset bygg, med veldig innbydende fellesarealer og fasiliteter. Men det som er viktig for oss – i tillegg til gode kontorfasiliteter – er gode parkeringsmuligheter og lager. Her får vi samlet alt på én plass, og det var avgjørende for valget vårt, sier Erling Geir Iversen, daglig leder i BraCom.
– Beliggenheten er veldig gunstig for våre ansatte, med bussen rett utenfor og kort vei til t-bane. Vi er godt fornøyde med valget, og gleder oss til innflytting, sier Iversen. Eiendomssjef Nordtvedt merker at det er økt interesse for både området og eiendommen.
– Området rundt Nydalen blir stadig mer attraktivt. Vi har fått mange henvendelser om Maridalsveien 323, og er i samtaler med flere spennende aktører. Den sentrale beliggenheten ved Ring 3 og de gode parkeringsmulighetene i bygget er et stort pluss for leietakere som er avhengige av å enkelt komme seg rundt i hverdagen, sier Nordtvedt.

Er du interessert i leie av lokaler?

Ta kontakt